12-11-15

Boodschappen doen....

Even uitblazen zeg maar bijkomen van de boodschappen doen, hebben jullie dat ook.... ?
Moe terug komen, opgejaagd geworden afgepeigerd en afgejakkerd worden aan de kassa....

 

Wel ik heb elke keer dat gevoel van oef  daar ben ik eindelijk klaar mee voor een week...

Niet normaal toch ?
Ja ik weet Colruyt heeft een prima systeem aan zijn kassa's, daar word alles voor jou overgeheveld van de ene kar in de andere en als je een tas of doos bij hebt ingeladen, sommigen doen het met respect voor je aangekochte spullen, anderen dumpen het er maar in, het zware bovenop je kwetsbare eetwaren, ja dat maken we dan ook wel eens mee, kom je thuis en is je yohurt deksel al open gescheurd of je tomaten al tomaten purree....

 

Dan heb je keuze genoeg  met andere winkels  , in Belgie mogen we echt niet klagen wat dat betreft, je hebt Aldi en Lidl, en Okay en  en ...en ....ik kan ze moeilijk allemaal gaan noemen, allemaal goeie winkels , maar ik ben een fan van verse melk en die vind je nou helaas alleen maar bij AH (in NL).

 

 

Daar komt mijn frustratie eigenlijk vandaan....

Elke week  probeer ik mijn vaste cassiére te vinden,  maar soms is ze er niet en ja dan word (meestal ben ik alleen aan het boodschappen doen ) terwijl jijzelf alles vanuit je kar op de band uitlaadt.... je spullen worden al gelijk aan de andere kant op een hoop geduwd.... want het moet snel gaan .....  inladen daarna is niet mogelijk, want nog voor je goed en wel bezig bent met alle verloren tijd in te halen duwen ze al een rekening onder je neus,"dat maakt dan 98 euro mevrouw...." Nou ik heb tegenwoordig iets  gevonden, ik zeg gewoon eerst inladen dan pas ga ik betalen,maar dan zie je die boze gezichten ..... want echt het moet me van het hart , service is er al helemaal NIET meer bij.....

 

Vorige keren kwamen  ik tot de ontdekking dat ik wel drie repen chocola had betaald  maar ze thuis niet meer terug vond in mijn boodschappen tas, conclusie het moet allemaal zo snel gaan en alles word op een hoop geduwd dat jouw boodschappen vaak tussen die van je volgende klant terecht komen, of erger de vorige klant al je boodschappen heeft meegepikt terwijl jijzelf nog aan het uitladen bent vanuit je boodschappen kar.....

 

Wie heeft hier ook zoveel ergernis mee, en wie heeft er nuttige tips....ja je partner meenemen  kan ook,maar die heeft niet altijd tijd,  en dan nog is het allemaal stressen aan die kassa's.....

 

Sorry voor mijn klaagrede, maar het moest eens van mijn hart.... je betaald met goed en vaak duur geld en je komt thuis en je waar blijkt al gegeten te zijn.... stuk->  platgedrukt -> gebroken of meegenomen door een ander.....

 

Welke winkel geeft hier eens gehoor aan.... het zou me verbazen, maar echt ik zou deze winkel  trouw blijven, alleen waar is die verse melk... want dat is nou eenmaal mijn doel om naar AH te gaan.... gepasteuriseerde  melk die toch wat houdbaar is ..... als je die eenmaal geproefd hebt smaak je echt wel het verschil....

 

AH waar ben je.... ?

U mag me altijd contacteren....tongue-out

Durf je..... ?

14:59 Gepost door Whiskers Vrienden in AH, Albert Heijn, Algemeen | Permalink | Commentaren (10) | Tags: ah, albert heijn, boodschappen | |  Facebook | |

Commentaren

Inderdaad, Martine. AH det het netjes. Kalmaan wel snel,maar dan even wachten.Mij gaat het nog steeds te snel,maar ik ga in Zen toestand en laat mij niet gek maken.

Dat van jou klinkt vreseljk. Brr.

Gepost door: Mathilde | 12-11-15

Reageren op dit commentaar

Dankje wel lieve Mathilde voor je steun betuigende woorden, het doet even goed dat jullie mij begrijpen....

Gepost door: Martine | 16-11-15

Héél herkenbaar..... de maatschappij vraagt steeds meer , de service laat te wensen over, als hartlijder heb ik wel eens het gevoel gehad, ter plaatse neer te gaan vallen doordat er zoveel druk op je gelegd wordt. Snel is niet snel genoeg meer, terwijl hun leuze toch is bij AH , drie wachtende in de rij kassa erbij....? Je bent klant maar dat gezegde van klant is koning is allang niet meer van toepassing, eigenlijk is er een heel simpele oplossing, hun personeel opleiden ten voordele van de klant, laat de klant alles eerst uitladen op de band, en ga als dat gebeurt is pas beginnen met afrekenen zodat de klant dan alles ook meteen kan overpakken en wegzetten waarvoor bedoeld.Een mens kan geen twee dingen tegelijk.... en dan getuig je van respect naar je klanten toe, geef een service die het boodschappen doen leuker maakt en ontspannend !!!! Tip bij Aldi wachten ze tot je alles hebt uitgeladen op de lopende band, dan pas gaan ze beginnen afrekenen. Hun systeem van "band" is anders, voor de kassa meer en langere bandruimte .

Gepost door: Bezoeker | 13-11-15

Reageren op dit commentaar

Hartelijk dank voor uw steun en begripvolle reactie.

Gepost door: Martine | 16-11-15

Ironisch genoeg draaien ze rustige muziek in alle winkels om de klant lang genoeg in de winkel te houden en zoveel mogelijk spullen in je kar te laden, Psychologisch ..... terwijl dan aan de kassa niet snel genoeg buiten kunt staan.... eigenlijk wel humor....

Gepost door: Marijke | 13-11-15

Reageren op dit commentaar

Inderdaad dat had ik ook eens gehoord ..... ;-)

Gepost door: Martine | 16-11-15

Wat een drama maak jij mee, gelukkig kan ik zeggen dat ik relaxter boodschappen ga doen. Ik weet niet of ze bij jullie ook de Jumbo hebben?
Zij hebben voortaan een zelfscan systeem waarbij je zelf je artikel scant en al in je boodschappentas kan opbergen. Bij de kassa lever je je scanner in en hoeft alleen maar te betalen. Ik ben er blij mee.
En verse melk hebben ze ook :)

Gepost door: Ellen Denkers | 15-11-15

Reageren op dit commentaar

Beste Ellen, dat is een tip dat zelf scannen maar is nog niet mogelijk in de winkel waar ik vast ga, maar ik heb wel zelf al aan iets gedacht, ik haal alleen de melk, en alle andere boodschappen bij de andere winkels waar service wel nog gegeven word, want ik begin er echt genoeg van te krijgen, elke week opnieuw al jaren aan een stuk die ergernis en ik geef het ook aan bij de kassa aub niet te snel, maar dan kijken ze je aan alsof je iets van hun (?) eist.... het is goed geweest, hoofdstuk afgesloten, klant is koning is soms ver gezocht maar een beetje service menselijkheid is toch op zijn plaats dacht ik.... dus al wie gereageerd heeft ook via prive mails, hartelijk dank voor alle lieve steun betuigende en vooral begrip volle als herkenbare woorden, ik voelde jullie steun echt als warm aan, dat deed even deugd.
Van ah(old) nog niets gehoord al heb ik twee contact formulieren ingevuld met mijn vraag hoe zij het begrip klant zien, wel een automatisch antwoord dat het binnen de drie dagen gereageerd zou worden, ik leef vandaag nog op hoop, maar verwacht eerlijk gezegd niks.... het is gewoon typisch de "kleine "man word zoals vaak omver gewalst en niet ernstig genomen, maar wie laatst lacht.....

Gepost door: Martine | 16-11-15

Hoi Martine,

Ik heb je klacht over AH Woensdrecht ook bij mij in de mailbox gehad.
Gelukkig was je over onze winkel heel positief.
Hopelijk hebben ze vanuit Woensdrecht vandaan contact met je gehad.

Vr.gr. Tom Keizer AH Heenvliet

Gepost door: Tom Keizer | 18-11-15

Reageren op dit commentaar

Beste Tom,


Ik heb 10 jaar met veel plezier bij jullie gekocht en gewinkeld, toen nog op de markt in Heenvliet later waar jullie nu zitten, de vriendelijke sfeer gemoedelijke contacten en erkenning als klant hebben me altijd deugd gedaan, ik was van mening dat het de AH service was, maar jammer genoeg ervaar ik hier zoveel stress dat ik er ziek van word, op twee kassamedewerksters na, waar ik alle lof naar wil overkomen , want als het goed is mag het ook gezegd worden, maar die zijn niet altijd aanwezig als ik eraan kom, tja dan heb ik wel een probleem...een kleine boodschap (klinkt een beetje raar, maar kleine inkopen bedoel ik dan ) is geen probleem maar zoals ik meestal boodschappen doe een keer per week voor een hele week is het wel veel en moet je toch wat tijd voor krijgen om alles in te laden .
Alle lof en respect naar AH Heenvliet en zijn personeel, echt een winkel die ik nog mis.... hopelijk nemen andere winkels even de tijd om hierover na te denken, want het is tenslotte toch ook een belangrijk gegeven dat e als klant je lekker voelt in die winkel.... Bedankt Tom en groetjes aan Ad, ik denk met fijne herinneringen terug aan die tijden.... Bernisse is een prachtig stukje NL. By the way nog geen contact gehad met de AH uit mijn buurt dat komt nog wel...... alles is te bespreken, ook als het goed is en kwaliteit ....ik voelde me afgelopen vrijdag echt zo beroerd dat ik aan de bel heb getrokken..... Bedankt voor jullie begrip.

Gepost door: Martine | 18-11-15

De commentaren zijn gesloten.